FİRMALAR İÇİN YETKİLİ SERVİS İSTASYONU TANIMLAMA UYGULAMASI BİLGİLENDİRME METNİ

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 58. maddesi uyarınca; üreticiler veya ithalatçılar, ürettikleri veya ithal ettikleri mallar için Bakanlıkça belirlenen kullanım ömrü süresince, satış sonrası bakım ve onarım hizmetlerini sağlamak zorundadır. Üreticiler ve ithalatçılar, yetkili servis istasyonlarını kendileri kurabileceği gibi, servis istasyonlarının verdikleri hizmetlerden sorumlu olmak şartıyla, kurulu bulunan servis istasyonlarından veya servis organizasyonlarından da faydalanabilir.

Satış sonrası hizmet verilmesi zorunlu olan tüketici ürünleri ile bu ürünlere ilişkin kurulması zorunlu olan asgari yetkili servis istasyonu sayıları Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliğinde düzenlenmiştir. 12/02/2020 tarihli ve 31037 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan ve yürürlük tarihi 01/07/2020 olarak belirlenen Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelikte yapılan düzenlemeyle; üretici veya ithalatçıların, Yönetmelik eki listede belirlenenden daha fazla kurulan servisler dâhil olmak üzere tüm yetkili servis istasyonu bilgilerini Bakanlık tarafından oluşturulan Servis Bilgi Sistemine ilişkin internet sitesine (www.servis.gov.tr) otuz gün içerisinde doğru ve eksiksiz bir şekilde girmesi ve servis bilgilerinde değişiklik olması durumunda bu bilgileri güncellemesi zorunlu hale getirilmiştir.

Servis Bilgi Sistemine servis istasyonu kaydı yapabilmek için, öncelikle üretici/ithalatçı firmanın Ticaret Sicilinde ve MERSİS’te tanımlı imza yetkisine sahip yetkilisinin e-Devlet üzerinden sisteme giriş yapması gerekmektedir. İmza yetkisine sahip firma yetkilisi sisteme giriş yaptıktan sonra, servis istasyonu bilgilerini kayıt, düzenleme ve güncelleme işlemleri için, süreli veya süresiz olarak, firma adına kullanıcı yetkilendirebilmektedir.

FİRMALAR İÇİN YETKİLİ SERVİS İSTASYONU TANIMLAMA UYGULAMASINA GİRİŞ YAPMAK İÇİN
E-DEVLET KAPISI KİMLİK DOĞRULAMA SİSTEMİNE YÖNLENDİRİLECEKSİNİZ.

DEVAM ETMEK İSTİYOR MUSUNUZ?